Travel and Smile

Lambrechtshoekenlaan, 246
2170 Merksem

Tel. +3236451433

info@travelandsmile.be

Lic. 7223

Find us on Facebook

Tips and Trics

Abonneer u op de nieuwsbrief.
Klik hier

Algemene reisvoorwaarden van de Geschillencommissie Reizen voor reisdienstovereenkomsten

Artikel 1:  Toepassingsgebied

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de verkoop van reisdiensten die vanaf 1 juli 2018 worden geboekt en worden geregeld door de Wet betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten van 21 november 2017.

Artikel 2: Informatie aan de reiziger vooraleer een reisdienstovereenkomst tot stand komt

De organisator of de doorverkoper die als tussenpersoon afzonderlijk een reisdienst verkoopt verstrekt aan de reiziger de volgende informatie:

  1. De voornaamste kenmerken van de reisdienst
  2. De identiteit van de onderneming (ondernemingsnummer, handelsnaam, adres en telefoonnummer)
  3. De totale prijs van de reisdienst
  4. Betalingsmodaliteiten
  5. Informatie over de interne klachtenbehandeling
  6. De bescherming waarop hij aanspraak kan maken in het geval van insolventie
  7. De naam van de entiteit die instaat voor die bescherming en haar contactgegevens.

Artikel 3: Informatie door de reiziger

 

3.1: De persoon die de reisdienstovereenkomst afsluit, moet aan de organisator en de doorverkoper alle nuttige inlichtingen verstrekken omtrent hemzelf en zijn medereizigers die van belang kunnen zijn voor het sluiten of de uitvoering van de overeenkomst.

3.2: Wanneer de reiziger verkeerde inlichtingen verstrekt en dit tot extra kosten leidt voor de organisator en/of doorverkoper, mogen die kosten in rekening worden gebracht.

Artikel 4: Insolventie

4.1: De organisator of doorverkoper die als tussenpersoon afzonderlijke reisdiensten verkoopt stelt een zekerheid voor de terugbetaling van alle bedragen die hij ontvangt van of namens de reizigers, voor het geval de reisdienst, door de insolventie niet kan worden verleend.

4.2: Voor niet-uitgevoerde reisdiensten worden terugbetalingen op verzoek van de reiziger zonder vertraging verricht.

 

 

Artikel 5: Klachtenregeling

De organisator en/of doorverkoper verstrekt aan de reiziger informatie over de interne klachtenbehandeling.

 

Artikel 6: Verzoeningsprocedure

6.1

Ingeval van betwisting moeten de partijen eerst onderling een minnelijke regeling nastreven.

6.2

Mislukt deze poging tot minnelijke regeling, dan kan elk van de betrokken partijen aan de vzw Geschillencommissie Reizen vragen om een verzoeningsprocedure op te starten. Alle partijen dienen ermee in te stemmen.

6.3

Hiertoe zal het secretariaat aan de partijen een verzoeningsreglement en een "overeenkomst tot verzoening" bezorgen.

6.4

Overeenkomstig de in het reglement beschreven procedure, zal een onpartijdige verzoener daarna contact opnemen met de partijen teneinde een billijke verzoening tussen de partijen na te streven.

6.5

Het eventueel bereikte akkoord zal in een bindende schriftelijke overeenkomst vastgelegd worden.

Artikel 7: Arbitrage of rechtbank

7.1

Wordt geen verzoeningsprocedure ingesteld of mislukt deze, dan kan de eisende partij desgewenst een arbitrageprocedure instellen voor de Geschillencommissie Reizen of een procedure aanhangig maken voor de rechtbank.

7.2

De reiziger kan nooit verplicht worden de bevoegdheid van de Geschillencommissie Reizen te aanvaarden, noch als eisende noch als verwerende partij.

7.3

De organisator of doorverkoper die verwerende partij is kan de arbitrage slechts weigeren indien het door de eisende partij geëiste bedrag méér dan 1250 euro bedraagt. Hij beschikt hiervoor over een termijn van 10 kalenderdagen na ontvangst van de aangetekende brief of e-mail met ontvangstbewijs waarin wordt aangegeven dat een dossier met een vordering vanaf 1251 euro werd geopend bij de Geschillencommissie Reizen.

7.4

Deze arbitrageprocedure wordt geregeld door een geschillenreglement, en kan slechts worden opgestart na het indienen van een klacht bij de onderneming zelf en wel zodra vaststaat dat het geschil niet minnelijk kon geregeld worden of zodra 4 maanden zijn verstreken na het (voorziene) einde van de reis (of eventueel vanaf de prestatie die aanleiding gaf tot het geschil). Geschillen m.b.t. lichamelijke letsels kunnen enkel door de rechtbanken beslecht worden.

7.5

Het paritair samengesteld arbitraal college doet, overeenkomstig het geschillenreglement, op een bindende en definitieve wijze uitspraak over het reisgeschil. Hiertegen is geen beroep mogelijk.

Secretariaat van de Geschillencommissie Reizen:

telefoon: 02 277 62 15 of 02 277 61 80 (9u tot 12 u) ; fax: 02 277 91 00

City Atrium, Vooruitgangstraat 50, 1210 Brussel

e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Schoolvakanties, soorten stopcontacten in de vakantielanden, waarde van vreemde valuta, uurverschillen

KALENDER SCHOOLVAKANTIE (Waals Gewest)

www.enseignement.be

KALENDER SCHOOLVAKANTIE (Vlaams Gewest)

www.ond.vlaanderen.be

KALENDER SCHOOLVAKANTIE IN FRANKRIJK

www.education.gouv.fr

INSTITUUT VOOR TROPISCHE GENEESKUNDE ANTWERPEN

www.itg.be

GEZONDHEIDSPAS

www.gezondheidpas.be

ELEKTRICITEIT

www.kropla.com

UNIVERSELE CONVERTOR VAN VALUTA

www.mataf.net

UURVERSCHIL

www.timeticker.com

NIEUWE REGELS VLOEISTOFFEN IN HANDBAGAGE

voorschriften.pdf

RECHTEN VAN DE REIZIGER

rechten.pdf

VLIEGEN ZONDER ANGST

angst.pdf

Vereiste formaliteiten www.diplomatie.be
Reisadvies (federale regering) www.diplomatie.be/nl/travel
Reisdocumenten www.diplomatie.be/nl/travel/traveldocs.asp
Schengen Visa www.eurovisa.info

 

KIDS-ID: NIEUWE IDENTITEITSKAART VOOR KINDEREN VAN -12 JAAR
Kinderen jonger dan 12 jaar moeten ofwel een Kids-ID (veiliggesteld elektronisch document van identiteit), ofwel een identiteitscertificaat (papier) bezitten. Beiden kunnen op aanvraag bij de gemeentediensten verkregen worden. Met de Kids-ID wordt getracht om het identiteitscertificaat te vervangen, maar dit is nog niet beschikbaar in alle gemeenten. De Kids-ID wordt als reisdocument aanvaard in alle landen van de EU, behalve in Bulgarije, Litouwen, Roemenië en Slovakije.De wachttijd bedraagt MINIMUM 3 WEKEN vanaf de datum van aanvraag.
Kostprijs 3 €

Snelprocedure:

Afgiftetermijn : 4 werkdagen
Kostprijs : 78,65 €

Of nog sneller :

Afgiftetermijn : 3 werkdagen
Kostprijs : 130,68 €

Voor meer informatie kunt u terecht bij de gemeentediensten. Denk eraan tijdig uw aanvraag in te dienen.

TURKIJE - BELANGRIJK ADVIES

De controle aan de Turkse luchthavens voor de geldigheid van de reisdocumenten werd verstrengd. De reizigers voor Turkije moeten in het bezit zijn van een identiteitskaart die tot minstens drie maanden na datum van de terugreis geldig is. Deze regel is eveneens van toepassing op de internationale paspoorten.

Belangrijk: bij aankomst zal de reiziger een visum moeten kopen.

DE BESTE REISTIJD www.aroundtheworlds.com
WEERBERICHT ONLINE MeteoVista

Nood aan vakantie ? Tijd om te relaxen ? Een actieve vakantie ? Dringend ontstressen ? Op zoek naar de zon ?

Interesse om nieuwe culturen te ontdekken ? Laat u zich graag verwennen ?

Iedereen heeft zo zijn redenen om er even tussenuit te trekken. Vakantie is voor iedereen anders. Sommigen kiezen voor het gezellig nietsdoen, anderen kiezen voor een grote rondreis. Duizenden mogelijkheden, duizenden combinaties, duizenden dromen! Vertel ons uw dromen en wij bezorgen u de ideale vakantie.

Wij maken deel uit van Avitour, de grootste groep van onafhankelijke reisagenten. Dat betekent dat wij niet gebonden zijn aan een bepaalde touroperator en / of dat wij niet verplicht worden bepaalde producten naar voren te schuiven. Hoe gaan wij te werk? Wij luisteren naar uw dromen en gaan dan op zoek naar de reis die het best aan uw wensen voldoet. Indien nodig zullen we samen met u, elk onderdeel van uw vakantie à la carte uitwerken.

Ons doel : u een perfecte vakantie te bezorgen!

 

Lambrechtshoekenlaan, 246
2170 Merksem

Tel. +3236451433

info@travelandsmile.be

Lic. 7223

Find us on Facebook

Tips and Trics

Abonneer u op de nieuwsbrief.
Klik hier

Door verder te surfen op deze website, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info.